HTML

OldManBlues

Friss topikok

  • bandeenator: A hozzászólásokat már nem olvastam végig, de egyetértek az írással. Aztán be kellett látnom, hogy ... (2008.07.03. 17:48) Emeregy Kossuth Rádió
  • Fedup Sári: Azért abban a rendezetlenségben van rendszer. Általában az, hogy rendezetlen, de nem akárhogy. Kic... (2007.11.22. 23:11) Emerkettő Petőfi Rádió
  • Fedup Sári: Az a kavics, nem a gyémánt vagy a gyöngy. (2007.11.20. 23:08) Tánc
  • empa: [quote]Roltii 2007.11.16. 01:53:58 xenonozás...a sok büdös paraszt általában csak izzót cserél, el... (2007.11.19. 09:28) Villogtat a paraszt
  • segabor: Érdekes, szép gondolatok. Álljon itt tőlem egy rövid megemlékezés Marosszentimre templomáról, mel... (2007.10.25. 23:16) Templom

Linkblog

Villogtat a paraszt

2007.10.25. 20:24 OldManBlues

Jön szembe ezerrel és villogtat.
Gondolom azért, hogy vegyem már le a reflektort, váltsak tompított, országúti fényre.
Nem tehetem.
Nem reflektorral megyek ugyanis.
Az autóm néhány éves, lámpái nem különösebben fényesebbek (vannak ilyenek) a többi autóhoz képest. Rendszeresen járok szervizbe, néha még külön kérem is, nézzenek rá a lámpákra, nem világítanak fölfelé?
Nem világítanak fölfelé. Szabályosan, pontosan világítanak, ahogy kell.
Az autóban egyedül ülök és nincs megterhelve, nem áll fölfelé az orra.
Miért villogtat a paraszt?
Először azt hiszem, talán baleset, egyéb veszély az úton. Ezen a szakaszon sok a baleset.
De nem, nincs semmi veszély az úton.
Talán rendőri ellenőrzés? Szoktak ott, a bekötőútnál állni.
Nem, az úton, már kilométerekkel később sincs senki. Csak a gyér forgalom.
Tehát paraszt őkelme úgy gondolja, hogy én vagyok a bunkó.
Nincs annál dühítőbb (dehogy nincs, van), amikor a bunkó téged néz bunkónak és cseszeget.
Nem látott még autót szembejönni éjszaka?
Miért tételezi föl rólam, hogy nem ismerem a világítás kapcsolóját?
Az utakon is elterjedt, hogy a másik feltehetően bunkó. Nem tartja be a szabályokat, csal, ezerrel megy, be van nyomva (ital vagy drog), lejárt a műszakija, pökhendi, vagánykodik, veszélyeztet.
Parasztunk nem tartja be a szabályokat, de azon fölháborodik, amikor vele szemben se tartják be.
Visszatérve a tompított fényhez.
Sokszor már kilométerrel előbb látható éjszaka, hogy jön egy autó.
Sokáig ilyenkor, miután észleltem, levettem a reflektort.
Ma már nem teszek így.
Ugyanis, mikor közelebb ér, rámvillogtat a paraszt, hisz valszeg nem látta, hogy levettem. Hová nézett?
Ma már én sem veszem le, csak akkor, ha már biztosan lát, ha már látja, hogy lekapcsoltam a vakító fényt. Akkor megértik, hogy le van véve. Máskülönben nem.
Ha nem nyilvánvaló, hogy nem vagy rossz, a rosszat tételezik föl rólad.
Ez van.
Ha egyébként ilyenkor se veszi le, dühöngővé válok, villogtatok vagy jól belevakítok a szemébe, amikor közel ér.
Vagyis én is beállok a sorba, a parasztok közé.

18 komment

Címkék: autó paraszt világítás országút

A bejegyzés trackback címe:

https://oldmanblues.blog.hu/api/trackback/id/tr72208146

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

steel 2007.10.25. 22:13:24

Ez aztán tényleg elképesztő parasztság..
Szerencsés ember lehetsz, ha ilyesmin már ki tudsz akadni, nálam meg sem ütné az ingerküszöböt

Nagyeff 2007.10.25. 22:18:20

Nem akarok okoskodni, de lehet:
-mégsem jó a lámpád
-bekapcsolva maradt a ködlámpa
-kézi magasságállítás elállítódott...
én ezeket a f@szságokat látom esténként.
Ha én reflektorozok, mindig leveszik:)
Reflektorozni amikor szembe jönnek, ősi román szokás. Ablakon kihajolni, baccpapuccsal kihajítani a lámpáját. Ha megáll ajtót letépni.
Aki éjjel autózik, nem sikeres ember:)

Nite 2007.10.25. 22:20:19

Ha gyanítod hogy azért villog rád, mert azt hiszi hogy fent hagytad a refit, akkor kapcsold fel neki picit, ebből rájön hogy tévedett. Én is voltam már úgy, hogy jött szembe valaki, alig láttam olyan fénnyel, kicsit feltoltam hogy "oltsd már le ember" erre ő is felkapcsolta, mondom ja bocs, akkor csak be kéne állítani. De olyan is volt már hogy a végén lovagi torna szerűen felnyomott refivel húztunk el egymás mellett (jó hogy nem volt biciklis a környéken) mert az istennek nem kapcsolta le a parasztja.
Az is megérne egy misét amikor reflektor és ködlámpával, vagy felfelé világító tompítottal jönnek az ember mögött, ezzel nappali világosságot csinálva a fülkében hogy alig látok...

Desert 2007.10.25. 22:41:55

hát ez tényleg elképesztő történet. Én még irtam volna pár oldalt róla, biztosan megérné.

X 2007.10.25. 23:01:37

addig kell távolságival menni, amíg
A: te nem látsz az övétől, leveszed, hogy tegye ő is.
vagy
B: a szembejövő lekapcsolja, ekkor neked is le kell a vakítás miatt.

Ha mindenki így csinálná, nem lenne ilyen ingerküszöbös baCC papucsos stbstb

C: minden egyéb esetben, vakít anyámkínja, rövid villantás...

ez nem vallási/politikai kérdés, de látom kishazánkban már ezen is jót tudtok vitatkozni, anyázni :D

peace

arnd 2007.10.25. 23:06:15

Engem még soha sem vakított első ködlámpa... viszont rosszul beállított tompított meg nem lekapcsolt refi annál jobban. De az a fránya első ködlámpa még véletlenül sem, bezzeg a hátsó... városban araszolva nagyon "kellemes".

dark future · http://www.andocsek.hu 2007.10.25. 23:28:07

Az is frankó, amikor hátulról közelednek (rosszabb esetben rádtapadnak) úgy tolják a refit. Az ilyeneket előzékenyen el szoktam engedni, aztán díszkivilágítás bekapcs. :-) Nem bunkóság ez, pedagógia...

A legjobbat refi témában az M1-en láttam. Parasztja tép fölfelé Bp-re a belső sávban éjjel vizes úton böhöm nagy BMW-vel, kb. 170-180-nal, végig refivel. Szár környékén enyhe jobbkanyar, az elválasztó sáv növényete pechjére elég gyér, így éppen szembe kapott egy kamiont a hülyéje. Kamionos gondolom bepöccent, viszonzásul felkapcsolta a fülke tetején a teniszpályavilágítást (a két Michelin-baba közt négy méretes lámpa + a két normál refi). A parasztjának szerintem leolvadt az agya, jó sokáig ment utána a külső sávban Trabi tempóban :-).

El Condor 2007.10.25. 23:28:58

Ez az írás így igaz, ahogy van. Én is gyakran jártam úgy, hogy villogtattak a parasztok. Ma már én is csak akkor kapcsolom le a refit, ha már biztosan látja a szembejövő. A ködlámpával nem tudom mi bajuk van egyeseknek, engem nem vakít. Csak azért nem használom, mert akkor aztán tényleg megy a villogtatás.

XYBeR 2007.10.25. 23:46:05

az utak tele vannak paraszttal. világítóval, meg nem világítóval egyaránt... de azért a legjobbak a swiftes, fábiás, 1.4-es astrás, 1.4-es octaviás keménycsávók. meg a régi bmw-sek, az audisok, az x5ösök, az ikszhármasok, a vényolcvanasok, meg az összes többi állat. természetesen a cikk íróján kívül. így megy ez. legalábbis itt, mifelénk. mert jobban élünk, mint 4 éve: túl sok marha jár autóval.

temkiraly 2007.10.26. 00:23:02

"Kamionos gondolom bepöccent, viszonzásul felkapcsolta a fülke tetején a teniszpályavilágítást" :DDDDDDDDDDD

Az biztos, hogy rengeteg olyan autó van, amelyiken rosszul van beállítva a fényszóró, ráadásul lassan már a biciklisek is xenon-nal közlekednek. Az a legjobb, amikor a xenon-t beszerelik, hülye parasztja meg azt hiszi, hogy egyedül lesz az úton és direkt feljebb állítja, merthát milyen szép fehér fénye van, nameg új és szeretne benne gyönyörködni... mi meg vakuljunk meg...

BigTom 2007.10.26. 00:25:17

Vajon ugyanígy cselekednétek-e, és ugyanez lenne-e a véleményetek, ha a szembejövő közeli barát, rokon lenne?

Mr. Big 2007.10.26. 00:54:56

Ha Rad villognak ejjel, es annak nem forgalmi oka van, akkor azt valoszinuleg azert teszik, mert a tobbi autonal jobban vakit a lampad (esetleg nem eg az egyik). Hiaba parasztozod le a szembejovot, akkor is ez a helyzet. Persze, hogy kit mi vakit, az elegge szubjektiv. Ures uton kapcsold le a refit, es nezd meg, hol van a lampa hatarvonala, ha elotted kb 100 meterrel meg mindig ember magassagban vilagitja meg a fak szarat, akkor tekerd lejjebb. Az is elkepzelheto, hogy csak az egyik oldal van nagyon fent, es az vakit, ilyen auto is rengeteg jon szembe. Egyszer vedd a faradtsagot, hogy nezd meg messzirol, vagy ha tobb autoval mentek valahova, akkor kerdezd meg a masik auto soforjet, hogy szerinte nem vakit-e.

Egyebkent meg sok mas oka is lehet annak, hogy elvakitasz valakit, ilyen pl. ha Te domb tetejen vagy, a szembejovo meg a volgybol jon. Ilyenkor az illeto ugyanazt kapja szembe, mintha refivel mennel, es ha nem eleg tapasztalt, akkor azt hiszi Te hibaztal. Nezd el neki, mert Te tapasztaltabb vagy.

Marha idegesito meg, amikor csak kicsit van fent a lampad, de normal uton nem vakit, viszont minden doccenonel szembevillant.

De lehet, hogy total felreertelmezed a jelzeset. A vakitasert altalaban egy hosszut villantanak. Tobb rovid altalaban a veszelyt jelenti. En pl. szoktam jelezni a szembejovonek ha allatot lattam az uton. Par napja meg kellett alnom egy szarvas elott, es varni kb fel percet, mire meltoztatott elhagyni az utat. Elindultam, 500 meter mulva jottek szembe. Villogtam neki, hogy vigyazzon, erre felcsapta a refit, hogy "en mar levettem, paraszt!"

---------------------------------
Kodlampa: engem zavar. Felesleges, es nagyon kellemetlen pl: esoben, amikor a szembejovo rogton nyolc ponton vilagit, mert az osszes feny tukrozodik az uton, raadasul a teljes fenye szetfolyik a szelvedon levo esocseppeken. Kifejezetten zavar, ha motorral megyek, mert a sisak plexije soha nem tud tiszta es karcmentes lenni, es minden egyes fenyforras megcsillan az osszes karcolason, piszokdarabon, es ennek a sokszorosa, ha meg az eso is esik. Ilyenkor a "vagany" kodlampas miatt en a muszerfalig sem latok.

Talalkoztam viszont valoban udvarias autossal, aki mikor szembejott, lekapcsolta az elso kodlampat. Ez akkora kodben tortent, hogy a bal padkat sem lehetett latni.

Pinokkió 2007.10.26. 01:42:53

Engem baromira zavar, ha szembe reflektoroznak sötétben. Lehet, hogy ő jobban lát tőle, de én a saját felemet sokkal rosszabbul. Biztosan paraszt vagyok, de rájuk is szoktam villogni.

Amúgy a "mezei" fényszóró reflektor nélkül tökéletesen elég szokott lenni sötétben is, hogy belássam az utat. Csak akkor reflektorozok, amikor tényleg nincs senki a közelemeben és szeretnék kicsit messzebbre látni, hogy mire számíthatok.

Persze megértem, hogy amikor a hülyegyerek korom sötétben 220-szal akar tépni, akkor kell a reflektor...

0xFFFF 2007.10.26. 04:13:11

Sajnos attól, hogy te azt hiszed, hogy nem vakít a fényszóród tompítottnál, attól az még vakíthat. Én sokat járkálok este és szoktam villantani ha vakít valaki. Aki erre feltolja a refit és úgy is hagyja, annak feltolom én is és felkapcsolom a 6 db halogént a tetőcsomagtartón, majd 50-nel elballagok mellette. Mostanában az útvonalamon mindenki lekapcsolja a reflektorát, ha szembe mennek velük. Valahogy ráéreztek :)

Jófi 2007.10.26. 09:49:04

Ez igen!!! Micsoda komment áradat! :)
Egyébként lehet, hogy nő volt, lehet hogy épp mást csinált a kocsiban, bármi lehetett. Ne legyen folyton üldözési mániád. :)

empa 2007.10.26. 10:17:43

Nekem xenon lámpám van. Világít, mint a fene, de ami igazán ki tud akasztani:
- a feltekert világítással közlekedők (amikor feltekerjük a lámpát, csak hogy menőzzünk, mert fényesebbek vagyunk (persze reflektorral már a fák koronáját világítja)
- a rosszul beállított lámpával közlekedők (amikor csak a sofőr oldali lámpa van rosszul beállítva)
- no, meg amikor nekiáll előzni úgy, hogy szemben "xenonos" jön... ez az igazi gáz...
Még én sem szoktam nekiállni előzni, ha ilyan jön szembe, pedig én TUDOM, hogy az autóm képes arra, hogy 2mp alatt előzzön...
Mostanában valahogy nem tudják felmérni a szembe jövők sebességét a közlekedők (vagy pedig egyszerűen csak nagyon bátrak lettek...)
- ja, és még egy előzéses, amikor nekiáll előzni előtted, és elfelejti nyomni a gázt, és 63-al megy el a 60-al menő autó mellett (vagy bele sem néz a tükörbe)... Ne, az is ki tud akasztani (én meg az asszonyt, mert az meg szinte a szélvédőn köt ki a hirtelen fékezéstől /oké, ilyet nagyon ritkán csinálok/), s most ezzel nem azt mondom, hogy száguldozni szoktam.

Roltii 2007.11.16. 01:53:58

xenonozás...a sok büdös paraszt általában csak izzót cserél, elektronikára már baszik..pedig csak úgy lehet, ha x időközönként a kocsi dőléséhez képest utánaállítja a lámpát az elektronika (pontos adatokat nem tudok, annyira nem is érdekel).
Egyébként ködlámpa érdekes dolog, előlről nem zavaró annyira, de teljesen fölösleges, kivéve ha tényleg nincs nagy köd (de mondjuk úgy, hogy 50 km/h felett teljesen felesleges). A hátsó viszont nagyon zavaró tud lenni, és a sok kopasz köcsög a bömösébe mindent felkapcsol, mert azt se tudja, hogy mi micsoda...
bár a legviccesebbek a régi swiftesek a dupla hátsó ködlámpával...alig várják, hogy szarul lehessen látni, mert ez az egyetlen egy extra a kocsin...és teljesen úgy néz ki, mintha fékeznének...remek
Egyébként villogtatni ősi román szokás, sikeres ember nem lehet....dudálni kell:D dudálni kell a sok parasztnak, mert csak azt fogják fel (persze nem városban)

empa 2007.11.19. 09:28:40

[quote]Roltii 2007.11.16. 01:53:58
xenonozás...a sok büdös paraszt általában csak izzót cserél, elektronikára már baszik..pedig csak úgy lehet, ha x időközönként a kocsi dőléséhez képest utánaállítja a lámpát az elektronika [/quote]

Hát igen. Nekem automatán állítja, minden beavatkozás nélkül, terheléstől függően...
A hátsó köldámpára én is harapok... :)

süti beállítások módosítása