HTML

OldManBlues

Friss topikok

  • bandeenator: A hozzászólásokat már nem olvastam végig, de egyetértek az írással. Aztán be kellett látnom, hogy ... (2008.07.03. 17:48) Emeregy Kossuth Rádió
  • Fedup Sári: Azért abban a rendezetlenségben van rendszer. Általában az, hogy rendezetlen, de nem akárhogy. Kic... (2007.11.22. 23:11) Emerkettő Petőfi Rádió
  • Fedup Sári: Az a kavics, nem a gyémánt vagy a gyöngy. (2007.11.20. 23:08) Tánc
  • empa: [quote]Roltii 2007.11.16. 01:53:58 xenonozás...a sok büdös paraszt általában csak izzót cserél, el... (2007.11.19. 09:28) Villogtat a paraszt
  • segabor: Érdekes, szép gondolatok. Álljon itt tőlem egy rövid megemlékezés Marosszentimre templomáról, mel... (2007.10.25. 23:16) Templom

Linkblog

Emeregy Kossuth Rádió

2007.11.15. 17:43 OldManBlues

Emeregy. Ezt muszáj mindenkinek, mindig, így bemondani.
Ha a Rádiónál dolgozol.
Vagyis minden nap, minden munkával (az éterben) töltött percben, órában tudatában lenni annak, hogy valakik ostobasága, ízléstelensége (de hatalma) miatt nincs többé egyszerűen: Kossuth Rádió.
Mit vétett Kossuth Lajos? Mit Petőfi? Mit szegény Bartók Béla?
Egy államférfi, egy lánglelkű költő, egy zseniális zeneszerző. Nekünk ez Magyarország.
A marketinges cégnek meg emeregy.
Az emeregyéjszaka meséi.
Mit vétettünk?
Ami jó volt, miért kell tönkretenni?
Azt mondják: újítani kell. Rajta, törjük össze görög szobrainkat.
Azt mondják: a fiataloknak kell kedvezni. Miért nem a többieknek? A gyermeknek, a középkorúnak, az öregnek. Miért nem nekik?
A fiatal úgyis boldog az ő fiatalságában, bár ezt csak később tudja meg.
És most nem arról van szó, hogy nekik nem kell tér. De ne tőlünk vegyék el azt a teret!
Ostoba és tompító rockzene szól egész nap a Petőfin, a fiatalok kedvéért. Meg a rock zenészek kedvéért.
Egykor (volt benne részem), nem ezt akartuk.
Volt a Luxemburg (rédió láki lákszembörg!) meg a Szabad Európa Rádió. Nem volt jó, hogy csak ez a kettő volt.
De akkor nem volt MP3 (letöltöm a fél világot), CD sem (így copy sem), csak bakelitlemez (amihez nem lehetett hozzájutni a szocialista barakkban), esetleg szalagos magnó. Nem volt tíz kereskedelmi rádió, egyik gagyibb, mint a másik.
Mégis felnőttünk s nem lettünk rosszabbak, mint az előttünk járók.
Koncertekre jártunk és a zsebrádió szólt a kezünkben, megbotránkoztatva a többieket. De akkor a cél egy kicsit ez is volt. A nem-beilleszkedés.
Most meg a Rádió is beilleszkedik az újdonságát, fiatalságát, ártatlanságát rég elvesztett rockzene birodalmába. A bizniszbe.
Mert kell a pénz, meg a hallgatottság, ezen múlnak a dolgok. Mintha nem az lenne érdekes, hogy ki hallgat...csak legyenek sokan.
Legyünk csürhe.
Az mindenkinek jó.
Hallgassunk emerkettőt, fogyasszuk a sok zajt, zeneként.
Menjünk a TESCO-ba, ácsorogjunk a sorokban, bevásárlókocsira dőlve.
Nézzünk beszélgetős műsorokat avagy vetélkedőt bármely hazai TV-ben.
Szívjunk füvet, bízva abban, hátha mégsem hülyülünk el, hiszen mi kivételek leszünk.
Herdáljuk el az életünket, mintha lenne még egy, még több.
De nincs.
És egyre kevesebb a világban az a csöndes sarok, ahová az emeregyek elől el lehet menekülni.

160 komment

Címkék: zene rádió mr2 mr1 mr3

A bejegyzés trackback címe:

https://oldmanblues.blog.hu/api/trackback/id/tr22230237

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pajaro 2007.11.15. 21:53:33

nem olvastam vegig a kommenteket. 30 eves vagyok. 29,5 evig nem hallgatta m egyiket se, csak a hajovontakra, meg a jo ebedhezre emlekszem gyerekkorombol. fel eve, rendszeresen hallgatom az mr1et meg az mr2t. ennyitakartam.

kermi 2007.11.15. 21:56:43

mr1: miért baj, az, hogy nálunk ilyen nevet adtak a rádióknak? Ez egy magyar specialitás. És nem volt rosz az se, amikor az egyetemeinknek is volt neve. Csak azért mert a kommunisták csinálták, nem volt azzal baj. Akármennyire igyekeztek, néha mégiscsak csináltak jót is. :)És nálunk az utcáknak is van neve. Ezt persze nem lehet magyar specialitásnak nevezni, de mennyivel jobb az Lehel utcán sétálni mint az 52.-iken? Van ezeknek a dolgoknak előnye is. Az emberek többsége sokkal könnyebben megjegyez egy betűnevet, mint egy számot. Erre találták ki a hostneveket is. Mennyivel egyszerűbb megjegyezni, hogy kutyafüle.hu, mint 123.456.789.012. Nem?

rádióhallgató 2007.11.15. 21:59:22

Én évtizedek óta hallgatom a Magyar Rádiót. Az utóbbi6-8 évben a Kossuth volt az a - nem csak szerintem - nemzetközi színvonalú adó, amely a kulturált, profi hangvételével nagyon megfogott. Sehol más médiumban nem tapasztaltam olyan alapos műhelymunkát, mint ezen az adón.
És nem csupán a rádió, hanem annak hihetelenül átgondolt honlapja is vonzott, legfőképpen az a hangtár, amely koncepciója az alapja - lehetett volna - a Nemzeti Archívumoknak.
Mindezt egy politikai döntéssel felülírták, egy Such elnökké választásával.
Elmondhatatlan keserűség tölt el, ha az átgondolatlan, mindenáron az újítás álcáját magára húzó új struktúrára és csapatra gondolok: az Esti Krónika időpontjának megváltoztatásától a Háttér eltörléséig, arrogáns hangú, tehetségtelen, unott és beszédhibás bemondók behozatalától a sorozatos ismétlésekig lehetelen felsorolni a kárt...

lápi lidérc 2007.11.15. 22:00:21

cso zsi 2007.11.15. 21:51:04
"A lemezeket, kazettákat, orsós szalagokat (hahó 20 évesek, apátoké még lehet, hogy megvan, tán még zenét is hallani rajta) be lehet digitalizálni, és hordozhatóvá tenni. Jó minőségben."

Nyugi, a jobbak nagy részét már rég kiadták CD-n, csak egy jó letöltőprogram kell :-)

A kereskedelmi rádiók annyiból jobbak, mint a Petőfi, hogy náluk CD-ről megy a zene, nem MP3-ból, viszont a zenék kétségkívül jobbak a Petőfin (általában), de tényleg nagyon ötlettelen a szerkesztés (már ha van), és szörnyűek a bemondók/műsorvezetők.

Egyébként nagyjából egyetértek (kivéve, hogy nem tudom, mi a drogzene; Bob Marley? a többi reggae-zenész? a Beatles? Rolling Stones?).

cso zsi 2007.11.15. 22:02:04

" pajaro 2007.11.15. 21:53:33
nem olvastam vegig a kommenteket. 30 eves vagyok. 29,5 evig nem hallgatta m egyiket se, csak a hajovontakra, meg a jo ebedhezre emlekszem gyerekkorombol. fel eve, rendszeresen hallgatom az mr1et meg az mr2t. ennyitakartam. "
Furcsa füled lehet. A hajóvonták előtt 13:05-től 13:45-ig mindig könnyűzene volt 90-95-ig biztos.
Komjáthy 30 éven keresztül futott, valamit csak hallottál abból is. Voltak bennük gagyi, és igényes zenék is. Komplett lemezeket felvehettél, ha nem volt külföldi rokon, aki küldje.

lápi lidérc 2007.11.15. 22:04:21

pajaro 2007.11.15. 21:53:33

A hajóvonták egy napi 15 perces műsor volt (időjárás- és vízállásjelentés), ami mellesleg nagyon hasznos a hajósoknak és a horgászoknak.

rádióhallgató 2007.11.15. 21:59:22
média és médiák
Ne higgy a boszorkányüldözőknek, akkor se, ha isten kiválasztottjainak hirdetik magukat :-)

root33 2007.11.15. 22:05:02

azért kell bemondani annyiszor, mert ezen a néven szereper a Szonda Ipsos rádiónaplóban.

lápi lidérc 2007.11.15. 22:06:00

cso zsi 2007.11.15. 22:02:04

Vagy Göczey Zsuzsától a Lemezbörze helyett, ahol teljes lemezeket mutatott be és játszott le.
Rengeteg jó zenekart ismertem meg, hála neki és a műsorának.

rádióhallgató 2007.11.15. 22:06:32

Ja, ez korosztályi kérdés persze. Aki az igényesebb változatot is ismerte, azt nehezebb félrevezetni.

Van persze pozitív jelenség is; Lantos Gábor reggeli riportjai az Elfeledett faluból. Ő a fiatalabb korosztályú riporter, 35 éves, de tetszik, amit csinál.

rádióhallgató 2007.11.15. 22:09:49

Bocs, Lápi kartárs, úgy látszik, én is jó médium vagyok...:-)

cso zsi 2007.11.15. 22:16:17

" lápi lidérc 2007.11.15. 22:00:21
Nyugi, a jobbak nagy részét már rég kiadták CD-n, csak egy jó letöltőprogram kell :-)"
Az előtte lévő mondatban mindez benne volt: "Széles, tágas az internet"
A huszonéves gyermekeimnél, és a 60-70 éves szüleimnél jobban ismerem. A "sötét oldal"-t is. ;-)
Cd-kiadás? Volt olyan Emerson Lake & Palmer szám, amit feltüntettek a cd-n, de tíz másodperc után le volt keverve, mert nem fért fel... Akkor még nem volt 80 perces lemez. Az miatt vettem meg a cd-t, mert nagyon szerettem. Ahol a komoly és könnyű műfaj összeér. Nutrocker
Eredeti:
www.youtube.com/watch?v=rX0vOYwHj30&feature=related
Egész jó:
www.youtube.com/watch?v=X8HVapjZmT0

fzsofi · fzsofi.spaces.live.com 2007.11.15. 22:16:38

A kommentek kb második felét nem olvastam már, szóval bocs, ha ismételek valakit.

Huszas éveim közepén vagyok, és pár hónapja csak a Petőfi. Utoljára Poptarisznyát hallgattam ott a szerintem elképesztő rossz "minden számba beledumálok" B. Tóth Lászlóval, a Garázsra emlékszem, de fiatal voltam én még ahhoz, alternatívának volt még valami szlovák adó, az első országos kereskedelmi adók is csak elég későn érték el Sátoraljaújhelyt.

Végre végre jó zenéket hallok egy rádióból, nekem pont az tetszik, hogy elég változatos, túl vagyok már a csak feketében csak érfelvágós rockzenét hallgatok korszakon, nyitottság van, és akadok is gyöngyszemekre. Ja, ismételődnek a zenék, engem speciel még ez se zavar. Kapok minőségi szórakoztatást.
(Nálam külön plusz pont, hogy egy éve külföldön, mondhatni politikamentes környezetben élek, és miután már rohadtul nem érdekel az otthoni acsarkodás, nincs is az arcomba tolva.)

De miért kell ebből az egész rádió struktúraváltás kérdésből generációs nosztalgiahullámot csinálni? Biztos megvolt az akkori kor romantikája, szüleim átadták fiatalkori élményeiket, nálunk az lett a konklúzió, hogy ja, nekik sokkal nyilvánvalóbb volt, hogy mi ellen lázadjanak. És ez biztos izgalmas is volt. De ez kb olyan, hogy az én seggem alatt se Pampers volt még, mégse utálom/ irigylem/ nézem le a legfiatalabb tesómat, mert neki már igen, bezzeg az én időmben...:)

lápi lidérc 2007.11.15. 22:23:04

fzsofi · fzsofi.spaces.live.com 2007.11.15. 22:16:38

Azt hiszem, félreérted.
Nem nosztalgiázásról van szó, hanem arról, hogy a fürdővízzel együtt kiöntötték a gyereket is, és most csak új fürdővizet töltöttek a kádba, a gyerek meg azóta is kint hever a pocsolyában az udvaron.
Itt inkább arról beszélünk - páran -, hogy hozzák vissza a kádba. Természetesen a régi víz nélkül, mert az már hideg is volt, meg piszkos is, de az új víz mellé (és nem helyett).

Zsiga 2007.11.15. 22:24:08

Kezd az az érzésem lenni, hogy az Ember tragédiájában megírt "jóslatok" kezdenek valósággá válni. Az embereket csak számok fogják jelölni, és mindenhonnan kiírtják a szépet, a jót és a régit. Na most pont ez történik. Kezdődött évekkel ezelőtt a Posta logójának cseréjével, pedig ja jobban belegondolunk ez akár Mátyásig visszavezethető. Utána az egyetemek is elvesztették a nevüket, pl.: az összevonás után a Kossuth Lajos Tudományegyetem egyszerűen Debreceni Egyetem lett. Miért, valaki szégyelte Kossuthot? Ha így van, akkor egymást is nevezzük át, és legyenek egyeskék, ketteskék, hármaskák. Tökéletesen megfelel, hiszen a Kovácsok ma már nem biztos, hogy kovácsok, a Szabók sem szabók már stb. Kossuth, Petőfi, és Bartók is minek, ha elég az MR1, MR2 stb. Sőt van MR6-is, ami pl.: a debreceni körzeti stúdió. Nem egyszerűbb? McFigyeltem a Te neved is lehetne holnaptól egyeske, nem elég? Örülhetnél, hogy nem ketteskének hívnak. Az utcákat is át lehetne nevezni, hamár nem kell Kossuth Rádió, Kossuth utca se legyen. Legyen inkább Győzike utca, Ő ugyanis élő személy ellentétben Kossuthttal.
Kossuth szobor sem kell, ugyse ismeri senki, legyen inkább Karamell szobor vagy Majka szobor, őt ismerjük.
Kedves McFigyeltem és tárai, nektek még fel kell nőni, s egy kicsit jobban odafigyelni az iskolapadban, hogy mit mond a tanár...

cso zsi 2007.11.15. 22:26:55

" root33 2007.11.15. 22:05:02
azért kell bemondani annyiszor, mert ezen a néven szereper a Szonda Ipsos rádiónaplóban. "

Sose tudtam, milyen rádiós naplót emlegetnek a ker. adók....
Anno bejelöltem a rádióműsorban, amit fel akartam venni, az elég volt. De felírni, hogy mit hallgattam...

lápi lidérc 2007.11.15. 22:28:20

Zsiga 2007.11.15. 22:24:08
Kossuthtal sok a baj...
Pécsen/Pécsett pl. már kb. 1992-ben lecserélték a Kossuth Lajos utcanevet a sokkal szebben csengő Király utcára.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2007.11.15. 22:33:26

Na, még benéztem, oszt megyek.

Szögezzünk le pár dolgot:

A köszolgálat azt jelenti, hogy a köz szolgálja.

A lakosságnak van egy rétege, amely nem reppet, hevi metált stb. akar hallgatnia, hanem olyan zenét (is), amelíyet kedvel.

tévedés ne essen, nálam a leggyakrabban hallgatott adó, ha itthon vagyok, a Kossuth, és amikor a kocsiban, akkor a Roxy ("fícsöring Lizá Máffia" :-).

Még egyszer leírom, van 100 könnyűzenei rádió, és terljesen agyament ötlet a Petőfiből is egy ilyen 101. diszkórádiót csinálni.

Az élet nem csak zenéből áll. Ne cigányosodjunk el, jó? (Lehet nácizni), mármint, hogy állandóan csak táncolnánk, ráznánk a csóré fenekünket. Kellenek médiumok, ahol a köz ügyeiről beszélgetnek okos szájak, ahol a csodálatos történelmünkről, irodalmunkról stb. hallunk. Ez lenne a Kossuth. emellett az idősebb korosztályra is gondolni kellene, a szépkorúakra - na bumm! - mert előbb-utóbb mi is meg fogunk öregedni.

Amúgy, jellemző a mai korra az öregek iránti megvetés, a lesajnálás, a nemtörődömség. Nem vagy fitt, szép, csicsás, trendi, tázrőlpattant, máris mehetsz a búbánatba. ejnye, nem jó ez így.

kermi 2007.11.15. 22:35:31

A közszolgálati, mint a neve is mutatja, a közt kellene szolgálja. Lehet rajta vitatkozni, hogy a poptarisznya az volt-e(én nem szerettem), a garázs az volt-e(én szerettem), de semmiképpen se közszolgálati az a rádió, ami teljesen egysíkú, és csak a zenehallgatók igényeit elégíti ki. Nem csak zene van a világon. A közszolgálati adók - és itt az igaziakra gondolok - sehol sem a legnépszerűbbek, mert nem 24 órán át 1, azaz egy bizonyos közönségnek szólnak. Mivel a "köz"-nek szólnak, amibe beletartozik a 3 éves Józsika és Katika meg a 88 éves Kató néni és Jóska bácsi is. Nekik is kell(kéne) szóljon az a rádió, nem?

sutyi 2007.11.15. 22:58:22

Szívembôl beszél a poszt írója, nagyon nagyon!!!

Van ebben a kurva éterben 1 azaz egy darab olyan adó ahol emberek beszélnek emberekhez, embereknek. Ahol információ, szolgáltatás, néha egy kis irodalom, ilyesmi van. Ezenkívûl már csak az inforádió, és kész.

Lehet hogy jó zenék vannak a petôfin, de egy közpénzekbôl fizetett adó nem lehet ennyire egysíkú. azt az adót fizeti a 18 éves melóstól a 60 éves melósig mindenki.

Ja és szarjuk le a nyugdíjasokat, azok úgyis féllábbal a sírban vannak. Ôket lehet kiszorítani legkönnyebben az élet minden terüetérôl. Nekik maradt a Budapest Televízió. Szegények...

Társaság a Közszolgálati Rádióért 2007.11.15. 22:58:22

Ajánlom figyelmetekbe veress Tibor fejtegetéseit "Merevedj Kossuth" címmel a honlapunkon. És persze a többi írást is:

www.takrad.hu

Dave 2007.11.15. 23:03:03

Nem kell síratni a Petőfi Rádiót, korábban ez is egy volt a hallgathatatlan rétegrádiók közül. A sportközvetítések átkerültek az AM-klónokra, a rádió pedig reggeltől estig zenét ad. Én reggel és este úgy 3/4 7-től hallgatom a kocsiban. A reggeli fél 7-es hírek kifejezetten színvonalas, utána pedig nincs jópofizás, hanem zene van. Mégpedig nagyon sok alternatív, a többi kereskedelmi rádió által mellőzött magyar zene. Este hét után pedig kezdődik a Kulturfitnessz, ami szerintem egy kifejezetten jópofa műsor. Én már legalább 2 hónapja kizárólag a Petőfit hallgatom, pedig korábban csak percekre hallgattam bele. Nem kapcsolok el az idióta műsorvezetők, a rettenetes betelefonálók, a kivánságműsor "mindenkinek aki szereti" idétlensége miatt, mivel ilyenek nincsenek. Én szurkolok nekik, mivel nekem tetszik. De én csak egy egyszerű bunkó vagyok, nincsek értelmiségi nosztalgiáim. Bocs.

fzsofi · fzsofi.spaces.live.com 2007.11.15. 23:14:29

lápi lidérc 2007.11.15. 22:23:04

"Egykor (volt benne részem), nem ezt akartuk.
Volt a Luxemburg (rédió láki lákszembörg!) meg a Szabad Európa Rádió. Nem volt jó, hogy csak ez a kettő volt.
De akkor nem volt MP3 (letöltöm a fél világot), CD sem (így copy sem), csak bakelitlemez (amihez nem lehetett hozzájutni a szocialista barakkban), esetleg szalagos magnó. Nem volt tíz kereskedelmi rádió, egyik gagyibb, mint a másik.
Mégis felnőttünk s nem lettünk rosszabbak, mint az előttünk járók.
Koncertekre jártunk és a zsebrádió szólt a kezünkben, megbotránkoztatva a többieket. De akkor a cél egy kicsit ez is volt. A nem-beilleszkedés."

Ez a rész volt a posztból, ami nekem kicsit erre a "bezzeg" érzésre utalt.

Én ugye a célcsoport része vagyok, szerintem a Petőfi (nem áll rá a szám erre az mr2- re) így most fiatalos is, és tekintve hogy még csak pár hónapos, működés közben jönnek ki majd úgyis a hiányosságok, hibák. Hát részemről hajrá, hogy kipofozzák minél több embernek tetszőnek.

pályaelhagyó 2007.11.15. 23:17:02

Kossuth, Petőfi, Bartók; milyen idegenül hangzanak;
emárvan;emártú;emárthrí, ez lenne ám kúúl. Ez lenne ám az igazi internacionalizmus!
És egy jó tanács: boltba, szemüveg és szótár nélkül 40 év felettiek jobb, ha nem is mennek.
Befogadó nemzet vagyunk, és lassan úgy járunk, mint a Kisgömböc. A sok befogadástól "szétrepedünk" és egy szép napon már magunkra sem ismerünk.
Persze, ha jobban belegondolok, lehet hogy Kossuth-ot és Petőfit nem akarták megsérteni azzal, hogy milyen színvonalú lett a műsor a korábban az Ő nevükkel kitüntetett adókon.

lápi lidérc 2007.11.15. 23:30:52

Társaság a Közszolgálati Rádióért 2007.11.15. 22:58:22

Amíg a Cs. Kádár Péter nevű főszarkavaró, a Fiksz Rádió tönkretevője - aki 3 napig is kibírta az éhségsztrájkot, bruhaha - ott van ebben a Társaság a Közszolgálati Rádióért nevű szervezetben, addig normális ember nem vállal veletek közösséget.

Fedup Sári 2007.11.15. 23:43:52

lápi lidérc: "A kereskedelmi rádiók annyiból jobbak, mint a Petőfi, hogy náluk CD-ről megy a zene, nem MP3-ból"

Mindenhol tömörített hangfájlok szólnak. A nagy kerrádiók voltak az elsők, ahol számítógépről muzsikáltak, az RCS Selector szerkesztette zenét macerás is cédéről adni. Ami fura, hogy emerhárombartókrádióban is részben az RCS Selector szerkeszti a zenét reggel és délután.

Visszatérve a cédéügyre: csak a legkisebb rádiók használnak cédét, ahol nem engedhetik meg maguknak, hogy megvegyenek vmilyen adáslebonyolító programot, még a fos nautilust sem. Másik ok cédézésre, ha nincs értelme bevinni az adott zenét a rendszerbe, mert csak egyszer fogja leadni valaki -- na, ez nem a kereskedelmi rádiókban van. Az emerben egyébként a nagyágyúnak számító Dalet-et használják.

Pont. 2007.11.15. 23:44:17

Azt bezzeg nem merik publikálni, hogy a régi korcsoportból mennyien maradtak a MR2-nél. Szerintem úgy 1%. Azt sem olvashattuk, hogy az összes rádió között mekkora a hallgatottság.
Kiszanálták az összes élő műsort. Sportot, kabarét, útközben-t. Az a műsorvezető, aki önállóan levezényelt egy egész délutáni műsorsávot, most bemondhatja, hogy melyik szám következik. Könyörgöm, egy ilyen konzert adóhoz 3 ember kell, a techikusokat is beleértve. Ennyien kapják csak az MR2-nél a fizetést?
Az a kultúra, hogy összeállítanak pár száz számos repertoárt, és fél éve azt játszák?
Az MR2 fél nap után - nagyon jó. Délután - ezt már hallottam. Másnap délelőtt - b+ már megint ismétlés. Másnap délután - na jó, tekerjünk máshová...
A Bartókon hetente sokszor(!) van élő adás. Az MR2-n semmi. A kiválasztott stílusban esetleg élő dj-kkel adni a műsort, olyan komoly feladat lenne? Nem, viszont az lenne a közszolgálatiság.
Az MR2 egy tucatzenei adó, állami pénzből. Azt még megértem, hogy a Rádió elnökének ilyen ötletei vannak, egy adó struktúrájával kapcsolatban. De hol voltak azok a kuratóriumi tagok, akik ezt az eszement koncepciót megszavazták? Sehol, vagy esetleg a zsebben...

vérmenyét 2007.11.15. 23:45:45

a petőfi, mint közszolgálati rádió már azzal sokat tesz a közért, hogy színvonalas zenéket játszik. csak az lehet közszolgálati, amit senki sem hallgat? lehet hogy nem jó az emerezés de végre van világos műsorstruktúra. a petőfin pl az, hogy zenét játszanak. rendeset, nem bébigabist. leegyszerűsítve, az állam csak arra adhat pénzt hogy mondjuk két nagyon okos ember nagyon fontos dolgokról beszélgessenek egy studióban, 143 hallgató \"jelenlétében\"? utálom ezt az álértelmiségi nyavalygást, hogy jajj most eltűnik a kultúra a föld színéről végleg, aztán én is meghalok, mint utolsó hochentellektüel, aztán jön a sötétség. könnyűzene, pfujj, az nem közszolgálat! értelmiségiként falnak megyek az ilyen maradi begyepesedett baromságtól. mer a beethoven, az még zene vót!

lápi lidérc 2007.11.16. 00:23:34

Fedup Sári 2007.11.15. 23:43:52
"Mindenhol tömörített hangfájlok szólnak."

Meg hogy te mennyire tévedsz.

vérmenyét 2007.11.15. 23:45:45
Rendeset? Hát nálam a rap meg az elektronikus zene nem számít rendes zenének. De még csak jobbnak sem, mint bébigabi.
Akkor meg milyen színvonalas zenéről beszélünk?
A színvonalas zene ott kezdődik, hogy nem gépek játsszák, hanem emberek, hangszerekkel.
És ez még csak a minimálisan szükséges, de messze nem az elégséges feltétel.

Másrészt meg a köznek része az a nagyobbik hányad (mintegy 2/3-os többség) is, amelyik a 18-39 éves korosztályon kívül esik. Azokat is szolgálni kéne.

_ad 2007.11.16. 00:26:36

kedves postolo,

sajnos időhiÁnyom miatt nem olvastam végig az összes rádérkezett kommentet, de tény, ránézésre a fele simán olyan demamóg és csőlátó f---ság, mint maga a kommented.

nem kivánok itélkezni,(csak kicsit),
de pár dolog a tény rovatba:

aki budapesti, és hallott valaha az EstFm ről, tudja, h az Petőfi megujult zenei kinálata gyanusan hasonlit az azota rc986 ként működö adó zenei profiljára.
szoval volt már ilyen zene, csak nem országos szinten.és ezt sokan sajnáljhatják. vagynem.

kedves posztolonak ha ez mind rockzene, akkor vagy végigszivta az összes énekórát áltisiben, vagy csak simán kretén.

másként meg MR-1, MR-2, MR-3 és MR-4-5-6 ... think about... a digitális frekik jönnek mint a globalwarming, 2012-től biztosan nálunk is. szoval valoszinuleg csak egy előkészitett koncepciorol van szo.mármint szerintem.

hameg olyan nagyon ragaszkodunk a multhoz, miért nem a Felszab téren áll meg a qva 7-es.

szoval, műrinya és hozzánemértés,
kérlek hallgasd tovább a juventust,
és a teszkopénztárnál kapjál szivrohamot a MaCee sajt láttán.
p.y

vérmenyét 2007.11.16. 00:46:14

"a rap meg az elektronikus zene nálam nem számít rendes zenének" hát pedig az, bármilyen hihetetlen. a kreatívitás és a tehetség nem hinném, hogy azon múlik, hogy valaki trombitát fúj vagy ül egy 386os pc mögött. elvisre is ki voltak akadva akik addig csak gospelt hallgattak. bár jó lehet az sem rendes zene. de szóljon már vki mondjuk bowienak vagy paul mccartneynak h ne használjon elektronikát, mer milyen színvonaltalan már! dettó mint a kerozin.

de egyetértek _addal; vissza kéne menni a fára, mert milyen rendetlen dolog h itt mászkálunk két lábon!

bográcskapitány 2007.11.16. 00:50:56

A zene színvonaláról nem érdemes vitázni , szubjektív dolog , mint az esztétikai élmények leginkább . Ami vitathatatatlan az a legkevesebb munkával , valójában szerkesztői munka nélkűli műsorfolyamat mérhetetlenűl és megalázóan együgyű , beidegző (vagy arra törökvő)egysíkúsága . Nem lehet azért szeretni egy rádiót , mert 5 percenként közli velem , hogy olyasmit hallhatok , amit más országosan hallgatható rádión nem (mellesleg orbitális hazugság).

h492019 2007.11.16. 00:57:22

majdnem végigolvastam a kommenteket... csak aztán szakadt a cérna: "MAGYARORSZÁGON A REFORM AZT JELENTI, HOGY JÖN EGY ESZEMENT AKÁRKI SZEMÉLY, ÉS AMI EDDIG JÓL MŰKÖDÖTT, ÉS AZ ORSZÁG LAKOSSÁGA JELENTŐS RÉSZÉNEK MEGFELELT EGYSZERŰEN MEGSZÜNTETI."

helyesbítenék: a lakosság jelentős részének megfelelet, és nem hallgatta...

így már másként hangzik nem?

lápi lidérc 2007.11.16. 01:03:09

vérmenyét 2007.11.16. 00:46:14
"vissza kéne menni a fára, mert milyen rendetlen dolog h itt mászkálunk két lábon!"

Egyetértek. Vissza kéne mennetek. Nektek, elektronikus zenét kedvelőknek.

Roltii 2007.11.16. 01:04:30

Én 25 vagyok, Petőfi tetszik, de nem tudom sokáig hallgatni, mert megunom és inkább átkapcsolok Slágerra...kövezzetek meg érte
Mellesleg tényleg kb 154 ember hallgathatja ezeket a beszélgetős műsorokat, mert ezeknek már megvan az új médiuma: az internet. Az, hogy nagyi már nem tud mit hallgatni, nem igaz, mert kb csak annyi kell neki, hogy szóljon valami.
Az, hogy mi közszolgálati és mi nem, szerintem bonyolult kérdés...tény, hogy vicces mikor a ValóVilág azért volt közszolgálati mert valami párocska EU országba ment kefélni, de azt se tartom közszolgálatinak hogy őrülten rossz műsorok mennek abszolút érdektelen dolgokról, ami meg értelmes lenne, az meg baromira elfogult.
Egyébként Petőfi kínálatába én örülnék, ha betennének 1-2 beszélgetős műsort, esetleg kabarét is, de csak korlátozott mennyiségbe. Rádión szerintem mégiscsak zenének kell szólnia.
Mellesleg MOn iszonyatos nagy generációs ellentétek vannak, mert nem csak a technikai fejlődés hatalmas, meg felgyorsult az élet blablabla...hanem az idősek egy zárt világban nőttek fel (dicső kommunizmus). Ezt még sokáig lehetne fejtegetni, de szerintem mindenki tudja mire gondolok.
Jah, EstFM-re tényleg hasonlít.

ui: nem attól függ az adó minősége, hogy CDről vagy MP3-ról szól, hanem a szűrők milyen minőségűek, és jól vannak-e beállítva. ennyit erről

snakekiller23 2007.11.16. 01:04:40

"A színvonalas zene ott kezdődik, hogy nem gépek játsszák, hanem emberek, hangszerekkel."

Én meg úgy gondolom, csak lekvárosan igazi a palacsinta.

vérmenyét 2007.11.16. 01:07:36

www.bbc.co.uk/radio1/

amúgy elég leegyszerűsítő hozzáállás, hogy szubjektív dolog lenne vminek a színvonala, nézd meg a hippolyt remaket meg a keresztapát, mindkettő film.

a műsorfolyam kiválogatása is lehet jó vagy rossz. és szerinted nem lehet szeretni, de a felmérések mást bizonyítanak. és mégegyszer, az nem közszolgálatiság, hogy pár embernek tetsző dologra költjük az állam pénzét. a kossuth meg megmaradt, ezer éve hallgatom én is, szerintem nem lett szarabb, sőt. ha meg zenét szeretnék a kocsiban hallgatni, átkapcsolok a petőfire, ahova előtte soha. és ezzel sokan mások is így vannak. de nyílvan elgyőzikésedett a petőfi, meg a magyar rádió, gyün a sok proli oszt ezt hallgattya! meg a fiatalok! csak a szex meg a szipu!

lápi lidérc 2007.11.16. 01:07:47

h492019 2007.11.16. 00:57:22

"a lakosság jelentős részének megfelelet, és nem hallgatta..."
Vagy hallgatta, csak ahhoz a közönségréteghez nem járnak a közvélemény-kutatók, mert nem esik a reklámpiaci célcsoportba.
Általában ugyanis a második-ötödik mondatuk: x és y év közötti lakosok véleményére vagyunk kíváncsiak. Ön ebbe a korcsoportba tartozik?
Nem? Köszönjük, viszonthallásra.

Roltii 2007.11.16. 01:07:52

arra nem gondolt senki, hogy 50 év múlva mi leszünk a hajlott hátú vén köcsögök, akik nosztalgiázva hallgatnak majd tücc-tücc zenét? ki tudja...
(én biztos nem leszek ilyen, mert rühellem, de még1X: ki tudja...)

vérmenyét 2007.11.16. 01:13:40

vérmenyét 2007.11.16. 00:46:14
"vissza kéne menni a fára, mert milyen rendetlen dolog h itt mászkálunk két lábon!"

Egyetértek. Vissza kéne mennetek. Nektek, elektronikus zenét kedvelőknek.

ne tegezzen. nem vagyunk egy értelmi színvonalon.:)

Jesterrr 2007.11.16. 01:14:16

Először is leszögezném, hogy örülök a struktúra váltásnak. Végre az történik vm állami kézben lévő "cégnél" aminek kéne a többinél is (lásd MÁV, bár azis alakul:] kopp-kopp)

Nem nagyon hallgattam rádiót és most ujra.. Továbbá jó érzés volt (egymás után több napon is) meghallgatni a himnuszt éjfélkor.. Alapból ritkán hallja az ember de pont amiatt, hogy zenéket szoktam jobbára hallgatni, ott ragadtam és felcsendült a himnusz.. és jó volt.

Ezzel arra próbáltam rávilágítani, hogy az értéket nem úgy kell átadni a fiatalságnak hogy beléjükgyömöszöljük, mert az soha egyetlen korban sem működött.. A saját nyelvén,a saját izlésén kell megszólítani a fiatalságot és ezen keresztül csepegtetni a kulturát, az értékeket.

A post irójához hasonló szemellenzős begyöpösödött egyéneket meg rugdalják csak ki mindenhonnan.. Csak kárt tesznek. A megoldás nem a stagnálás, hanem a jó irányba fejlődés. Ez pedig kérem az.

dark future · http://www.andocsek.hu 2007.11.16. 01:20:00

Az MRx-ben az a koncepció, hogy nemcsak ez a három csatorna van, hanem (inteneten, műholdon, AM-ben sugározva) vannak továbbiak is, mint MR4 (nemzetiségi), MR5 (parlamenti), MR6 (régiós). Bár ezeket is el lehetett volna nevezni, a parlamentit pl. Deáknak, a nemzetiségit és a régiósat... hmm... ez már nehezebb dió.

vérmenyét 2007.11.16. 01:20:07

lápi lidérc úr. mérik minden korosztály között és nem csak egy rádió hallgatottságát, hanem mosópor népszerűségét, fogkrém ízének kedveltségét stb csak igen külön mérik a 18-39/49 közötti korosztálynál is, de nem azért mert egy 17 vagy egy 77 évest nem tartanak embernek. de ezzel most nem fárasztanám.

snakekiller23 2007.11.16. 01:24:32

vérmenyét:
Akkor miért vagyon az, hogy például nagymamámat eddig akárhányszor megkeresték (évek óta havi 1-szer tuti) mindenféle közvéleménykutatók egy eset sem volt, hogy a koránál tovább jutottak volna a kérdezősködésben? Véletlen? Mert nekem is furcsa lenne, ha a hatalmas létszámú nyugdíjas tömeget egyszerűen levegőnek néznék.

snakekiller23 2007.11.16. 01:28:15

"Ezzel arra próbáltam rávilágítani, hogy az értéket nem úgy kell átadni a fiatalságnak hogy beléjükgyömöszöljük, mert az soha egyetlen korban sem működött.. A saját nyelvén,a saját izlésén kell megszólítani a fiatalságot és ezen keresztül csepegtetni a kulturát, az értékeket."

Köszönöm, valami ilyesmit próbáltam megfogalmazni abbéli igyekezetemben, hogy ontopic is hozzászóljak. :) Tehát saccperkábé egyetértek, más kérdés, hogy mennyire alkalmas kultúra terjesztésére ez a Petőfi rádió. Meglátjuk.

lápi lidérc 2007.11.16. 01:30:17

vérmenyét 2007.11.16. 01:13:40
"nem vagyunk egy értelmi színvonalon."

Köszönöm, hogy beláttad, kisfiam, hogy a te értelmi színvonaladnak még sokat kellene fejlődnie.
Magázhatsz nyugodtan.

vérmenyét 2007.11.16. 01:20:07
"nem azért mert egy 17 vagy egy 77 évest nem tartanak embernek"
Biztos nem. Csak nem veszik figyelembe őket. Vagy te láttál olyat a Petőfi bármelyik kimutatásában, ami nem a 18-39 éves korosztályáról szólt?
Mellesleg ezeknek a felméréseknek a komolyságát jól jellemzi az utolsó 2 választás. Azóta is Orbánék vannak hatalmon, nem? Mert a közvélemény-kutatók szerint mindkétszer ők nyertek, nem is kicsit, valahol 5-10% között.
Tudod, ez úgy meg, hogy "Drága megrendelő úr, mit szeretne kihozni eredményül? Mi kihozzuk. Megfelelő összeg ellenében. És utána mutogathatja a nyilvánosságnak."

vérmenyét 2007.11.16. 01:33:35

van ahol szignifikáns pl a nagymamám véleménye, van ahol nem. és nem azért mert levegőnek nézik, hanem mert kb 50 éves korára mindenkinek nagyjából kialakult és berögzött vásárlói szokásai alakulnak ki. a reklám célja a befolyásolás, az meg még az elején könnyebben megy mint később. a petőfit meg jó ideig se csecsemők se aggok se senki más nem hallgatta.

snakekiller23 2007.11.16. 01:36:46

lápi lidérc 2007.11.16. 01:30:17

Jó tudni, hogy ezen az alapon valószínüleg az egész marketing piac egy teljesen megbízhatatlan mérési módszerre alapozva öl brutális összegeket az elektronikus médiában való hírdetésre.

vérmenyét 2007.11.16. 01:39:58

nem tudod a koromat lápi lidérc. de aki valakiket azért küldene vissza a fára, mert elektronikus zenét (is) hallgatnak, az nem lehet túl értelmes akármit is állít magáról. amúgy a lemezgyűjteményem kb 3%-át teszi ki elektronikus zene, de ez rohadt mindegy is.

de mindenben marha leegyszerűsítő vagy és demagóg. ismerek nálam nagyobb tudású embereket, de azokra nem azért nézek fel, mert kisfiamoznak, vagy mert vissza akarnának bárkit is küldeni a fára. ha rajtad múlna akkor úgy sejtem eléggé sokan lógnának az ágakon.

snakekiller23 2007.11.16. 01:44:09

"*zenei flame*"

Egyáltalán ember az, aki szereti a túrós palacsintát? Hát abban nincs is lekvár!

Roltii 2007.11.16. 01:46:00

közszolgálati rádiónak egyébként nem arról kéne szólnia, hogy 18-49 között hányan hallgatják, mert az tényleg csak a reklám eladásról szól, hanem a teljes lakosságra kéne nézni. DE azért az is számít, hogy hallgatják-e, mert ahogy más is írta, elég kevesen hallgatták, biztos hogy nőtt a létszám.
Mellesleg mindenki furán gondolkodik:
ami közszolgálati, az szar, de maradjon ez, mert ettől lesz közszolgálati...érdekes

siena 2007.11.16. 01:46:53

Erről van szó : EST FM 98.6. A "megújult"(kiherélt) Petőfi Rádiót hallgatva úgy érzem, mintha a 2000-2001-ben működött Est FM tracklistjének valamilyen hipózott változata szólna, tele ismétlésekkel, 6-7 éves 'frissességgel', személytelenül. Ez nem közszolgálat. Az Est FM-en volt zenei koncepció, friss, színvonalas hazai és külföldi számok, urambocsá' tehetséggondozás (Belga, Emil Rulez, Gabo Rindo, Pamut-utóbbiakra emlékszik valaki ?), élő zene a stúdióban ( 3Pestőr), remek, fiatal műsorvezetők, és interaktív, betelefonálós műsorok(előttük ilyet csak a Tilos csinált); végül is az egy talk-radio volt; asszem nem is lesz hozzá fogható rádióműsor sosem.
Egyébként a Petőfiről igenis hiányoznak a beszélgetős műsorok, pedig magam is csak harmincas vagyok, de azt szeretem, ha két jó zene közt értelmes és érdekes emberek beszélnek - szerintem ez a rádió, mint műfaj lényege.

lápi lidérc 2007.11.16. 01:53:33

vérmenyét 2007.11.16. 01:39:58
"ha rajtad múlna akkor úgy sejtem eléggé sokan lógnának az ágakon."

Volnának egy páran, az biztos. De nem a nyakuknál fogva, csak úgy kapaszkodva, mint mielőtt az ősei lejöttek a földre.

lápi lidérc 2007.11.16. 01:55:53

Roltii 2007.11.16. 01:46:00
De a Petőfi nem volt szar, nagyon érdekes műsorok voltak rajta. Amik most már nincsenek. De a nagyobb baj az, hogy a többi csatornán sincsenek.

Tudom, hogy ezt nem egyszerű felfogni, írjam lassabban?

Roltii 2007.11.16. 02:00:47

lápi lidérc 2007.11.16. 01:55:53
Értem amit mondasz, sőt, végigolvastam az összes kommentet. Sőt, egyetértek vele, hogy nagyon gáz, hogy végleg valamit megszüntettek, de ami most van, az ettől még nem szar. Ha visszahoznák azt a pár műsort, és egyébként minden maradna, az jó lenne...volt erre valami kád vizes példa...
remélem elég lassan gépeltem, csak a te kedvedért:D

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.11.16. 02:02:03

hat gyerekek nem tudom
en amerikaban elek jo par ve
ne kezdjetek ki, hogy miert please
amit hallgattam, sport, kabare, nehany mas dolog az eltunt a petofirol
igy most mar nem hallgatom
tudom, hogy a kutyat nem erdekli
de azert elmondtam
legutoljara mar a valogatott meccset sem talaltam
jo ez nektek?

0xFFFF 2007.11.16. 02:05:13

Én szeretem a rockot, mégsem vagyok csürhe, kedves paraszt postoló. Ti viszont az mdf piacon rock nélkül is bizonyítjátok, erős pásztor kell az ilyen csürhének. ...hát bégess baszki, de 100 nyugdíjasnak nem rentábilis rádiót csinálni.

0xFFFF 2007.11.16. 02:06:19

"És egyre kevesebb a világban az a csöndes sarok, ahová az emeregyek elől el lehet menekülni. "

Te hol veszed a rádiódat ? nincs rajta állomáskereső vagy kikapcsoló gomb ?

Roltii 2007.11.16. 02:06:20

hagyma 2007.11.16. 02:02:03
"legutoljara mar a valogatott meccset sem talaltam"
válogatott meccset tévébe kell nézni, és még ott is lehet hallgatni...tudtommal ez a nagy Amerikából is megoldható
"jo ez nektek?"
nekem igen, és hadd legyek önző, úgyis én vagyok az akiből ez a qrva ország él (bérből és fizetésből...)

lápi lidérc 2007.11.16. 02:12:27

siena 2007.11.16. 01:46:53

Na ez az. Csak az Est FM-en sem csak zene volt nyakra-főre, hanem remek beszélgetős műsorok is.
Mellesleg interaktív, betelefonálós műsorok voltak a Tilos frekvenciatestvérein (Civil, Fiksz) is, amikor még egy frekin osztozott a 3 adó, remek (jó értelemben) provokatív, bár olykor nem eléggé felkészült műsorvezetőkkel (itt a fikszes Kovács Béla jut eszembe például), mindezzel együtt jó volt hallgatni.

Egyébként Amerikában, mint a műfaj őshazájában, ahol minden faluban van legalább 1 helyi adó, ott sincs folyton zene, ott is beszélgetnek a stúdióban.
Aki meg tudja fogni, hallgassa a (tudtommal egyszemélyes) Tordas Rádiót (FM 90,00 MHz), szerintem színvonalában veri a Petőfit.

lápi lidérc 2007.11.16. 02:23:57

Roltii 2007.11.16. 02:00:47
Nem is mondtam, hogy szar, csak azt, hogy annyira azért nem is jó, hogy ódákat kellene róla zengeni, mint itt egyesek teszik.

A zenék nagy átlagban nem valami színvonalasak, bár a többség kétségkívül hallgatható háttérzene, de rengeteg az ismétlés és ötlettelen (elképzelés nélküli) a szerkesztés. Ha munka közben hallgatod, mondjuk 9-től 5-ig, egy hét után már nagyon unalmas.
Aktualitások sehol - ami a rádiók egyik lényege lenne -, és beválogatnak olyan "ritkaságokat", amelyek 5-6-10 éve még tényleg nem mentek le más rádiókban, de ma már kicsit elszállt fölöttük az idő. Mikor hallottál mondjuk egy Gutenberg halott, Csá, Misi!, Dollby Buster (sic!), Kaukázus vagy Vad Fruttik számot a Petőfin? Vagy akár Peter Ogit? Mert a Kispál meg a Quimby, bár szeretem én is, meg most épp divat is (biztos ezért hallott róluk a valószínűleg nem túl fiatal zenei szerkesztő), azért aktualitásnak nemigen nevezhető. De igazán friss külföldi zenéket sem hallok (rapet és elektronikus zenét lehet, abban nem vagyok képben).
Az nem közszolgálat, hogy felrakok egy vincseszterre 500 számot, és véletlenszerűen lejátszatom egy adáslebonyolító programmal.

lápi lidérc 2007.11.16. 02:26:52

Roltii 2007.11.16. 02:06:20
Amerikában a magyar válogatott meccseit nem hiszem, hogy nézni lehetne.
Ellenben a Petőfi hallgatható a neten.

Roltii 2007.11.16. 02:30:05

lápi lidérc 2007.11.16. 02:23:57
Valamelyik postomban írtam, hogy én se tudom túl sokáig hallgatni, pont azokért amiker leírtál, de eddig még ennyit se hallgattam.
Csak én érzem úgy hogy elmúlt az idő a hagyományos rádiók felett? Tematikusokra lenne szükség, hogy legyen zene, beszélgetős, hírműsoros stb rádió, és nem kéne ezeket összekeverni. Voltak rá próbálkozások, de gondolom ez valami szabály vagy hasonló, hogy hírek mindig vannak, de a legtöbb rádión (TVben is) szart sem érnek, teljesen érdektelen...lassan a Híradóban is csak annyi hír van mint a Fókuszban..
Egyébként akkor közszolgálat a vinyós megoldás, ha kirúgtak 150 embert, aki eddig az én pénzemből nem csinált semmit. Persze ezt is mint minden mást lehetett volna 100X jobban intézni, de ez Magyarisztán...

Roltii 2007.11.16. 02:32:01

lápi lidérc 2007.11.16. 02:26:52
internet, internet, internet
ha hülye vagyok, és nem találok semmi online tv-t, ahol lehet mondjuk rtl klubot nézni, akkor veszek a magyar havernak, rokonnak egy gépet tunerrel meg internet előfizetést, és streamelem magamnak (én ezt tenném). Sőt, így van rádió is.

lápi lidérc 2007.11.16. 02:45:00

Roltii 2007.11.16. 02:30:05
Én azt hiszem, a tisztán tematikus rádiókat kevesen hallgatnák.
Beszélgetésre és zenére is szükség van, viszont azt hiszem, zenében nem árt egy adott stílust és annak közeli rokonstílusait követni (mondjuk rock, kiterjesztve az alternatívra - punk, új hullám (itt nem a Nena-féle, esetenként új hullámnak minősített diszkóra gondolok, hanem olyasmire, mint mondjuk az Európa Kiadó volt 1984-ig, vagy a Talking Heads, Television stb.), dark stb. -, bluesra, progresszív rockra és jazz-rockra és világzenére, mivel a középső zenei vonalat kedvelők elviselik ezeket a perifériákat, de mondjuk a rapet és az technót, elektronikus zenéket valószínűleg nem, beszélgetésben meg érdekes témákat - köztük helyi témákat is, tehát mondjuk Gyöngyösön a gyöngyösi helyi eseményekkel kapcsolatosakat - keresni az általánosak (mondjuk betelefonálós beszélgetés arról, mi lenne a fegyverviselés előnye-hátránya) mellett.
De közszolgálathoz hozzátartozna a színvonalas rádiójáték, a humor/kabaré és hasonlók is, meg az interjúműsorok is, mert erre magánrádiónak az életben nem lesz pénze, nagy kereskedelmi, amelyiknek lenne, az meg nem áldoz rá. Pedig az embereket ez is érdekli.
A fölös munkaerő elbocsátását én is jónak tartom, mert jó, hogy van valaki, aki repedezett lemezekről évente restaurál 1 számot digitális minőségben (én is szoktam, tudom, mennyit lehet vele vesződni, mondjuk én magamnak és ingyen csinálom), de biztos, hogy ez megéri az országnak?

Mirage 2007.11.16. 05:10:20

Egyvalamit az elején le kell szögezni: más érdekes érvényesülnek egy piacgazdaságban, mint egy tervgazdaságban.
Nyilván régen jól kiszámolták, hogy van x ember, aki majd ezt hallgatja, meg van x ember, aki meg amazt. Aztán nem nyúltak ehhez az egészhez 40 évig, és nyomták bele a lóvét, tehát működött, nyilván meghatározta sok ember fiatalságát, emlékeit.
1989 óta eltelt pár év, és nyilvánvaló, hogy gyarapodik azoknak a dolgoknak a száma, amire már csak nosztalgiával lehet emlékezni. Nyilván annak is megvolt a varázsa, hogy ebéd közben szólt egy bizonyos műsor, de csak azért, mert MINDENKI azt hallgatta. És nem jókedvéből, hanem mert CSAK AZ VOLT. Közös élmény. Azért nem kell rózsaszín szemüvegen át nézni azokat az időket (mint ahogy 2007-et sem).

Fel kell fogni azt, hogy a fogyasztói érdekeknek megfelelő műsorok kerülnek ki minden adóra. Minden adónak megvan a maga célközönsége. Ne mondja nekem senki, hogy Petőfi az utóbbi 10 évben Magyarland kedvenc rádiója lett volna!! Na neeeee, akkor ki hallgatta a Sláger Rádiót? A huszonévesek?
Ami viszont tény, hogy a "Rádióreform" :))) óta megtöbbszöröződött a hallgatottság. És mi más lenne az érdeke, ha nem pont ez egy közszolgálati rádiónak?
A Petőfi jelen állapotában egy minőséget képvisel, mert olyan magyar (és külföldi) előadók zenéit is lejátssza, amit a kommersz rádiók soha nem fognak. Ezért lehet alternatíva rengeteg embernek, és pontosan ez a dolog az, ami közelebb hozza a közszolgálatisághoz, igaz soha nem fogom hallgatni, mert nekem speciel nem jön be. De ettől még nem fogom fikázni azt az embert, aki hallgatja, mert:

1. semmi köze hozzá, hisz nem ő találta ki, hogy ez egy ilyen rádió legyen
2. nem vagyok szarrágó, hogy sajnáljam az adót egy normális rádióra, amit a többség láthatóan kedvel

:)

Az igazsághoz hozzátartozik, hogy egy normális országban, ahol 60 felett nem az anyagi csőd jut osztályrészül az átlagembernek, ott felfigyelnek egy ilyen célcsoportra. Azokra az emberekre, mint pl. oldmanblues. És csinálnak NEKIK egy kereskedelmi rádiót, ahol megy a régi kabaré, a régi slágerek, a régi stílusban. Imádnák az emberek. A gond ott van, hogy ez egy nem normális ország, és nem is lesz az soha, ha az emberek csak fikázzák a másikat. Nem unjátok még?


ja divat lett beírni, hogy hány évesek vagyunk. én 23
amit hallgatok, az ID&T Radio in Nederland

lápi lidérc 2007.11.16. 05:15:36

Mirage 2007.11.16. 05:10:20
"Ami viszont tény, hogy a "Rádióreform" :))) óta megtöbbszöröződött a hallgatottság."

Nem hiszem. Inkább a 18-39 évesek körében megtöbbszöröződött, viszont az idősebb lakosság, amelynek a többsége addig hallgatta, elpártolt. Lehet, hogy többen, mint ahány fiatal érkezett, szóval mindent összevetve szerintem nem nyertek, hanem vesztettek hallgatói létszámot.

cockney 2007.11.16. 05:48:13

elkezdtem végig olvasni a commenteket de teljesen elvette az életkedvem. demagógia és önző emberek minden mennyiségben, az egész "vita" jó kivonata a magyar társadalomnak.

szerintem egy évet kellett volna adni párhuzamosan a régi és új Petőfiknek, aztán megnézni kinek van létjogosultsága. így úgy jött ki az egész, mintha holnaptól a pékségben nem lenne zsömle, de bevezetnék a kiflit.

gabest1 2007.11.16. 06:11:38

Ezeket az embereket még a bankjegyekről is eltüntették, ez valami összeesküvés lesz!

Kellmi 2007.11.16. 06:17:58

Köztudott,amihez ez a kamukormány ozzányul,az szarrá változik!!!!!!!

bográcskapitány 2007.11.16. 07:08:41

gabest1 , végre egy szellemes gondolat a sok okoskodás között !

kiskaró 2007.11.16. 07:54:55

Bírom, amikor egy ilyen blogban a fizetett apologéták belekezdenek a Petőfi (bocs!) MR2Petőfi dicsőítésébe...
a legnagyobb hazugság persze az, hogy ahhoz, hogy megszólítsa a fiatalokat (jelenleg kb 100ezer a hallgatottság, összeségében csökkent- ennyit a megszólítottságról...), ahhoz a rádió minden adójának el kell fordulnia a többi korosztálytól. /2,5x-re nőtt ez a réteg--- mert sehol nem közlik le (felháborító!) a bázisadatot, ami 20ezer ilyen hallgató volt/ Miért is kapja az MR a több, mnt 10 milliárdos állami támogatást?
egyébként a Petőfi zenéje nem alternatív, hanem középgagyi -- gyáva és unalmas. akkor legalább lenne tényleg alternatív, nem RadioCafe.

Joejszaka 2007.11.16. 08:01:27

Szerintem félig igaza van a kommentírónak, félig nem.

(1) Ma igenis szükség lenne egy igényes, könnyűzenei adóra.

(2) De ezt normális hangminőséggel, élő műsorokkal, koncepcionális szemléletben. Nem úgy, ahogy az MR2-őn.

Igenis szükség van az új Petőfire, de ezért nem kellett volna megszüntetni a régit.

str 2007.11.16. 08:28:49

Hát én ilyen hozzászólásokat legutóbb egy Hetente jelentkező Hülye műsorban hallottam, amikoris hosszasan kezdte ecseteni az elvtárs, hogy a rádiókabaré meg az összes többi 70 év felett hallagatható, milliókért Rómában és más városokban készülő műsor megszüntetése egyenlő a közszolgálati média halálával stb.. Persze érthető a felháborodás, ha valakinek milliókat vesznek ki a zsebéből közszolgálatiság címén..

Petőfifan 2007.11.16. 08:31:28

Ha értékrombolásról beszélünk, akkor definiálni kell, hogy mi az érték. Nem biztos, hogy jóval nagyobb az az érték, amit senki nem hallgat, de annak az 1000 embernek érték, vagy az az érték, amit 10000 hallgatnak, és a maga nemében érték. Mert itt tényleg az igényes kultúra zenéit nyomják. AKi meg a beszélgetős műsorokat szereti, az a kossuth rádiót hallgassa. Kérdés, ha a Petőfi értékrombolás, akkor az nem értékrombolás, hogy a Kossuthon is csak zene megy?

G!

Petőfifan 2007.11.16. 08:32:42

Bocs, nem a Kossuthon, a Bartókot akartam írni.
G!

eco 2007.11.16. 08:49:11

Az igaz, hogy az MR2 Petőfi nem alternatív, de miért van az, hogy Bp-n kívül 30Y-t vagy ez-rollerst nem játsza le egyik országos vy helyi rádió sem?
Pedig a legújabb felmérések szerint van rá igény, hiszen a Petőfit is egyre többen hallgatják. Azt most felejtsük el, hogy akik itt hozzászóltak, nem írták le, hogy indulása óta kb 30x-ra nőtt a benne hallható számok listája, és olyan magyar és nemzetközi előadóknak kínál megjelenési lehetőséget, akik máshol nem hallhatóak.
Be kell vallanom, hogy szerettem a rádiókabarét, de évekig nem hallgattam, mert huszadszorra hallottam a '86-os kabarét, és már untam. Az nem közszolgálat, hogy érdektelen műsorokat sugárzok törpe minoritásnak (Ez nem jelenti, hogy nem szólhat egyórás műsor kifejezetten nekik). Lehet, h a mostani rendszer hibás, én is hiányolom a beszélgetős műsorokat, de a gyerekekről sem állapítjuk meg 6 hónapos korukra, hogy hülyék lesznek egész életükben. Egy elég merész vállalkozás volt ezt a váltást is megtenni egy olyan országban, ahol a fő hangadókat és bérenceiket (jobb és bal) kellett kivágni ingyenélő mivoltukból a váltáshoz. Én speciel több dnb-t hallanák benne szívesen, mégsem fikázom le annyira, mint itt némely hozzászóló. Örülök annak a változásnak, hogy eddig 4 millió ember adójából 20 ezernek szólt a rádió. Most több megyében is többszörözte eredményét, de legrosszabb esetben is stagnált. A Kossuth rádió pedig még növelte is hallgatottságát sok helyen pedig nem egy kereskedelm adó.(A radio cafe-t nálunk csak neten lehet fogni, de egy trutymo sztem. Annyit dumáltak múltkor 17 és 18 óra között, hogy 2 szám fért csak bele a zenei palettába.)
Hagyjunk időt, hogy kiforrjon a változás, és lehet, hogy professzor lesz belőle.

D-Fens 2007.11.16. 08:52:59

Közszolgálati rádióbol soha nem lesz olyan, ami mindenkinek tetszik. Képtelenség.
Én régen soha nem hallgattam Petőfit, a megújulás óta napi nyolc órában, szóval nekem tetszik.

sanyimanyi 2007.11.16. 08:53:58

Birom, amikor a Petrovicsrádiót szidja valaki, meg emeregyezik, meg ilyesmi, de arról egy szót sem ejt, hogy a Kossuth-on _mindenki_ MINDENKI!!! hülye buta okoskodó, aki hivatalból megszólal.

Egyetlen helyes magyar mondat nem hangzik el benne, a műsorok egyszerűen borzasztóak -árad belőlük a depresszió (itt nem az ellenzékiségre gondolok, hanem arra, hogy konkrétan depressziórádió, egy mentális fertő)-

Annyira modoros az az adó, hogy az már fáj. Egyszerűen nem tudják a bemondók, riporterek kimondani azt, hogy hat, ötven, mindíg féltucatról, meg félszázról beszélnek.
Szerintük nem létezik a keleti határ, hanem keleti végek vannak (és nem Erdélyben).

Ehh mindegy.

Majd jön a nagy Visszacsináló, és visszacsinálja.

eco 2007.11.16. 08:58:03

lápi lidérc 2007.11.16. 05:15:36
"Nem hiszem. Inkább a 18-39 évesek körében megtöbbszöröződött, viszont az idősebb lakosság, amelynek a többsége addig hallgatta, elpártolt. Lehet, hogy többen, mint ahány fiatal érkezett, szóval mindent összevetve szerintem nem nyertek, hanem vesztettek hallgatói létszámot. "

"A 18–39 éveseket megcélzó Petőfi leginkább a kamaszok és a huszonévesek táborában szerzett új hallgatókat. Nem is akármilyen mértékben. Budapesten májusban még 0,9, szeptemberben viszont már 14,2 százalékos hallgatottságot ért el a rádió a 15–29 évesek körében. Pécsett „csak” ötszörös volt a növekedés – 3,7-ről 19 százalékra – Debrecenben és Zalaegerszegen viszont alig nőtt az adó hallgatottsága. A 15–29 éveseknél Győrben egy csapásra a harmadik, Szolnokon pedig a Sláger után a második legnépszerűbb adóvá váltak.

"A helyi rádiós kutatás által vizsgált célcsoport idősebbik felében, tehát a 25–49 éveseknél már nem robog annyira a Petőfi, több olyan város is van, ahol csökkent a hallgatottsága. Zalaegerszegen például feleződött a korábbi eredményük. Igaz, eközben a Kossuthé 7,2-ről 11,4 százalékra nőtt.

Szeptemberre a 18–49 évesek körében Budapesten az ötödik legnépszerűbb rádió lett a Petőfi. A legtöbben továbbra is a Slágert hallgatják, a Danubius viszont visszaesett, így a Juventus Rádió lett a második, a Rádió 1 pedig a harmadik. Ugyanakkor a Danubius Miskolcon – ahol hagyományosan jó eredményeket ér el – szeptemberben mindegyik korosztályban növelte hallgatottságát a Sláger előtt." fn hír
www.fn.hu/index.php?action=nyomtat&id=97&cid=176008&layout=no&id=97

Tehát igazad van, de mivel tudjuk, hogy volt olyan nap, h csak húszezren hallgatták országosan, ha csak Bp-t veszem akkor a tizenötszörös növekedés minimum 100 e főt jelent sztem. Viszont a hír szerint sokan, akik elmentek a Petőfitől, átmentek a Kossuthra egyes helyeken, az eredeti szándék szerint. Szóval jól lötték be a célközönséget. A magyar közmédiába ez már csoda számba megy.

Deuce Bigalow 2007.11.16. 09:05:38

mi a péniszt hőbörögsz? petőfi RLZ!

El Condor 2007.11.16. 09:19:13

Nem értelek. Mi bajod a rockzenével?
A rockbiznisz ugyanolyan biznisz, mint bármi más.
A Petőfi szerintem k.rvajó lett!
Valakinek képzeled magad, mert bakelitlemezt, meg zsebrádiót hallgattál? Szerintem az a bajod, hogy eljárt feletted az idő.
Az emeregyezés szerintem is undorító, ezzel egyetértek. Miért nem lehet"csak" Kossuth és Petőfi rádiónak hívni az adókat?

Kazimír 2007.11.16. 09:41:31

Közszolgálatiság? Ne nevettessetek már! Nézzetek szét magatok körül mi maradt az ún. közszolgáltatásokból.. A rádió esetében a piaci alapon működtetés nem fér össze a közszolgáltatással, szerintem. Ha rentábilissá akarják tenni, ahhoz reklámok kellenek, de akkor miben különbözne a ker. adóktól?
Az a másik érdekes kérdés, hogy kik és hányan döntik el, hogy sokmillió rádióhallgató mit kapjon. 6-an, 8-an? Jó esetben döntés előtt végeztetnek egy 1000 fős mintavételes közvéleménykutatást, amelyet kikiáltanak reprezentatívnak, és aztán nesztek! Hallgassátok! Egy kicsit a szépségversenyekre emlékeztet a dolog..
Jómagam a Kossuthon, Petőfin és - időnként - a Bartókon nőttem fel, így én már sosem fogom MR-nek hívni őket. Bár ki tudja? Még csak 29 vagyok, talán idővel elfelejtem a régi klassz műsorokat, szignálokat és - az orrom befogva - elfogadom az elém tálalt.. hmm.. Jelenleg még trágyának látom.. :)
A Petőfi nálam már akkor elvérzett, amikor a Kabarécsütörtökkel és a Csúcsforgalommal azt tették, amit. Nameg - ki lehet nevetni érte :) -, a vízállás jelentés is hiányzik. Olyan igazi "rádiós" orgánumuk volt a bemondóknak, nem?
Néha belehallgatok a műsorba, mert legtöbbször tényleg jó zenét adnak, de csak nagyon-nagyon ritkán, mert az ismétléseket nem szeretem. Akit ez nem zavar, az valószínűleg csak háttézajnak használja vagy nem tudom.
Több műsor megszűntetése és a reggeli krónika megváltoztatása után a Kossuthról is hamar leszoktam.
Az utóbbi időben pedig néha azon kapom magam, hogy ha közszolgálati rádióra (vagy egyáltalán csak rádióra) vágyom, akkor rákeresek a Bartókra. Pedig megrögzött könnyűzene hallgató vagyok. Úgyhogy, a helyzet változásáig marad az mp3 lejátszó és a zenék internetes begyűjtése.
Félreértés ne essék, nem vagyok én a változás ellen, még ha az eddigiekből úgy is tűnhet, de messzemenőkig egyetértek a valahol fent említett kád vizes-gyerekes-kiöntéses hasonlattal. Vajon mikor kerül vissza a friss vízbe a gyerek is?

Fapuma (törölt) 2007.11.16. 09:42:51

a legeslegjobb rádió lett a a zemerkettő (petőfi) xarok rá, hogy hívják, csak jó zenét játszik, nem olyan sz@r, mint a sláger, klubbbrádyijó stb.

CSAK ÍGY TOVÁBB!

dd 2007.11.16. 09:54:12

a "régi" petőfit soha nem hallgattam. a sport hidegen hagy, a kabaré nem tetszett. az "új" (mr2 :)) petőfit viszont naponta hallgatom, gyakran mp3 helyett, ilyen nem történt velem az mp3 megjelenése óta, hogy rádiót hallgassak, mp3 helyett.

Terveüdekszi 2007.11.16. 09:56:03

Ennyi marhaságot összehordani... Persze azért van benne igazság. No nem az, hogy fennakadsz az MRx elnevezésen. (szerintem is fölösleges, erőltetett, béna és szar, de együtt lehet vele élni)
A régi Petőfit jobban szerettem. A senki által nem hallgatott Szabó családdal, a deficites Rádiókabaréval együtt. Nagyon hiányzik. DE. Lehetett volna rosszabb is. Mondjuk egy danúbiusz-juventusz-rokszi Frankenstein. Helyette tényleg igényes zenét játszanak. Elismerem, nekem nem tetszik a zöme, de nem zavar. Háttérzenének tökéletes.
Ennyi erővel a Bartókot is lehetne cseszegetni, hogy csak komolyzene kedvelőknek játszik zenét.

Palandine 2007.11.16. 09:56:26

Szerintem:

egyrészt: az új Petőfi éppenhogy NEM a kereskedelmi adók által sugárzott pop(uláris, ugye mindenki ismeri ezt a szót?) zenéket játssza.
Hanem olyan - nem is tudom pontosan minek nevezzem - rétegzenéket is ad, amelyeket eddig egyáltalán nem, vagy csak nagyítóval lehetett felfedezni a rádiók műsorán.
Egyébként: kedves ellenzők, pártolók, egyszóval MINDENKI. A dallamok MELLETT meghallottátok a SZÖVEGET is? Felfogtátok azok jelentését, mondanivalóját is?
Lehet, hogy néha trágár szavakat is használnak egyes stílusokban, de: mi lenne, ha nem atomjaira szedve vizsgálnánk a dalokat, műveket, hanem TELJES EGÉSZÉBEN?

Másrészt: \\\"anno\\\", kedves idősebb korosztály, nem lehet, hogy hasonló véleménnyel voltak az akkori idősebbek az általatok kedvelt zenékről?

Harmadszor: vajon hol vannak azok a fiatalok, és az ő véleményük, akiknek esetleg nem áll(t) módjában kereskedelmi adót hallgatni, csupán a közszolgálatit, és netán nem egyezett az ízlése a szüleiével, nagyszüleiével? Ők vajon mit szólnak a \\\"váltáshoz\\\"?

És végül: szabad véleményt nyilvánítani. DE: nem kéne úgy előadni, mintha a véleménynyilvánító értékrendje lenne az Egyetlen, Helyes és Követendő példa. Mondd el, ha nem tetszik, de tedd hozzá, hogy ez az TE személyes véleményed. Mondd el, ha tetszik, de ne akarj mást is meggyőzni arról, hogy ez az egyetlen Jó. Lehet, hogy másnak nem az... és mindenekelőtt: ne anyázzon senki. Senkire. Még akkor se, ha valamit nem úgy tud, ahogy az a tankönyvekben le van írva.
Különbözőek vagyunk, szerencsére. Még ha próbálnak is minket lebutítani, uniformizálni.
Csöndes sarok pedig egyáltalán nincs olyan kevés: csak nem reklámozzák őket, nincsenek a felszínen... nehezebb, de nem lehetetlen megtalálni őket.

Androsz 2007.11.16. 09:57:56

0xFFFF 2007.11.16. 02:05:13
... "Ti viszont az mdf piacon rock nélkül is bizonyítjátok, erős pásztor kell az ilyen csürhének. ...hát bégess baszki, de 100 nyugdíjasnak nem rentábilis rádiót csinálni."

Ide figyelj, te bunkó, először is van az országban vagy másfél millió nyugdíjas, akik vásárlóerőt talán nem annyira képviselnek, de teljes jogú állampolgárai, egykori dolgozói az államnak. Amelynek nem azért kell rádióműsort szolgáltatnia, mert az rentábilis, hanem mert ez a nyolcvan éves szolgáltatás ma már egyszerűen jár, mindenkinek. Az állam bizonyos feladatokat teljesíteni köteles, például bevezeti a villanyt és a folyóvizet a házakba, elszállítja a szemetet, gondoskodik a közrend védelméről, és rádióállomásokat működtet. Igaz, a közrend védelme sem rentábilis, szóval a rendőr is védje majd ezután azt, aki fizetni tud érte. "Volt, kérem tisztelettel, egy darab zsebtolvaj eljesztése, plusz egy átsegítés a zebrán, az összesen tizennyolcezer, számlát adjak?"

Jó, persze, a nyugdíjasokat le is lehetne öldösni, vagy előbb munkatáborokban kihozni belőlük annyit, hogy a leölésük rentábilissá váljon. Lehet, hogy ez egyszer még megvalósul, de remélhetőleg akkorra már te is nyugdíjas leszel. Az EU törvényei egyelőre köteleznek arra, hogy egy sertésnek is komfortos ólat és szórakozási lehetőséget biztosítson a gazdája, szóval bármennyire is rosszallod, még a nyugdíjasoknak is kell lökni valamit, egyelőre. Egy időben két rádióadó közül is választhattak, ha akartak, de ezt a pazarlást meg kellett szüntetni, és a közszolgálati Petőfi rádió átértelmezte a "köz" definícióját "fizetőképes reklámfogyasztó"-ra. Mértéktelen pofátlansággal.

Egyébként én nem vagyok nyugdíjas, de rádiót sem hallgatok, mert alig van olyan adó és időszak, amikor negyed órácskát találhatok anélkül, hogy valaki hülyeségeket pofázna (És itt van egy kedves hallgató a vonalban...!), vagy reklámokkal csesztetnének. A feleségem viszont, aki még éppen belefér a 18-39 éves célközönségbe, rendszeresen hallgatta a Kossuth és a Petőfi rádiót is, munka közben. Felváltva, mert akkor még volt választék (?) olyan adókból, amelyekben nem akármennyire is választékos könnyűzene szólt állandóan, hanem közéleti, kulturális, szórakoztató és ismeretterjesztő műsorok, magazinok, rádiójátékok, riportok, interjúk, beszélgetések voltak, és még egy csomó más is, és ha az egyik nem tetszett, megpróbálkozhatott a másikkal. Ma EGY ilyen adó van, mondjuk, és másik tizenöt, amelyik könnyűzenét sugároz, a világ ugyanazon szeletének ugyanazon korcsoportját célozva. (Az a marha nagy zenei választék ugyanis csak látszólagos. Hány latin-amerikai vagy, mondjuk, indiai könnyűzenére alapuló rádió is működik az országban?)

Szóval, baszki - ha szabad a kifejezést kölcsön kérnem -, te se bégess. Fogadok, hogy te sem vagy az ország adófizetőinek rentábilis, és hajlok arra, hogy fontolóra vegyem az álláspontodat.

soleone 2007.11.16. 10:16:31

Úgy örülök, hogy most utólag kiderült, hogy az egész ország hallgatta a Petőfi Rádiót az átalakítás előtt, mindenki imádta, csüngött rajt' és minden családban volt egy ember aki éjszakai műszakot vállalt a cégnél, hogy éjjel is hallgathassa a Petőfit és reggel a csillogó szemű rokonságnak elmondhassa miről maradtak le...muhahaha...
Nekem és a környezetemben mindenkinek bejött az mr2, napi 8 órában hallgatom munka mellett és iszonyú jó zenéket fedezek fel általuk. Végre esélyt kapnak magyar előadók akiket maximum egy-egy kis körzetben fogható alternatív rádió nyomott néhanapjan.
Szerintem nem kellene egy rádióaátalakításból generációs/politikai vihart rittyenteni. Várjunk egy évet és nézzük meg mi lett belőle. Aztán ha azt látjuk/halljuk hogy 3 millió nyugdíjas van az öngyilkosság szélén, mert nem hallhatja a 62-es rádiókabaré ismétlését és beleőrül az ország minden hókentelektüel nagyarca mert nem tudja hol van tilva a hajóvonták találkozása (egyébként karcagon panelban ül és vizet a fürdőszobában lát csak) akkor dózer, vissza mindent. Vissza a múltba hölgyeim és uraim, mert akkor minden szép és jó volt...

soleone 2007.11.16. 10:19:33

dd 2007.11.16. 09:54:12

Na, velem is ez a helyzet. Nem hittem volna, hogy egyszer az ipodom helyett a rádiót fogom választani :)))

Kazimír 2007.11.16. 10:41:07

Egyetértek az adjunk egy esélyt elvnek, de ugye te sem gondolod, hogy vissza lehet csinálni itt bármit is?! Ez nem az a Magyarország. A rádiók a TV-s példát követik, azaz:
- A nézők/hallgatók eszik vagy sem, nem kapnak mást, majd hozzászoknak idővel, egy új koncepció vagy változtatás egyébként is sokba kerülne.

Szóval én pesszimista vagyok az "egy év múlva majd kijavítjuk a gyermekbetegségeket" jóslattal szemben. Valószínűbbnek - és olcsóbbnak - tűnik, hogy hallgatottsági statisztikákat gyártanak majd inkább..

antihős 2007.11.16. 10:50:25

Nekem nagyon hiányzik a régi Petőfi.
amikor hallgatom (illetve nem hallgatom) ezt az újat, úgy érzem, mintha folyamatos adásszünet szólna. Titkon várom, hogy egyszer csak újra megszólal egy bemondó, hogy "Kedves hallgatóink, elnézést a technikai hibáért, folytatjuk adásunkat."

vérmenyét 2007.11.16. 13:25:41

nem értem az embereket. a magyar rádiónak volt 3 rádiója, amit ugyan hallgattak, csak nem sokan sőt évekig az volt a téma, hogy alig. ráadásul körülbelül ugyanannak a rétegnek szólt mind a három adó. és nem 1974-ről beszélek, hanem mondjuk 2006-ról. erre most a változtatások után kiderül, hogy a petőfit tömegek hallgatták, irdatlan embertömegek, és most jön a mocsok azt mindenféle kiskamasznak nyomassák a drogos elektronikus zenét meg a rokkot, vagymit. pedig a koncepció teljesen világos, aki beszélgetős műsort szeretne annak ott a kossuth, még egész jó kis depresszió is jár hozzá grátisz, aki könnyűzenét szeretne hallgatni annak petőfi, komolyzenét meg mindenki kapja az arcába a bartókon! arról érdekes nem beszél senki, hogy pl a radiocafen ahol (szerintem) egészen remek beszélgetős műsorok vannak, kifejezetten értelmiségi adó, szellemes naprakész stb (zenében is) azt mégis alig hallgatjuk.

hugyecz 2007.11.16. 14:21:51

oldmanblues, szánalmas öregembernek tűnsz a mindig morgós fajtából, aki mellett jól elment az élet.
sajnállak, pedig én sem vagyok már fiatal.

lápi lidérc 2007.11.16. 15:49:05

eco 2007.11.16. 08:58:03
lápi lidérc 2007.11.16. 05:15:36

"de mivel tudjuk, hogy volt olyan nap, h csak húszezren hallgatták országosan"
Tudjuk? Honnan? Csak nem a rádió új vezetőinek a váltás előtti nyilatkozataiból?

Mellesleg meg nem tudhatjuk, mennyivel őtt volna a hallgatottság, ha maradtak volna érdekes, fiatalos beszélgetős műsorok is, a fiatalokat érintő témákról (akár a zenéről is, mondjuk zenészekkel, azokból a stílusokból, amiket most játszik a rádió, 5 perc duma után zeneszámok bejátszásával, meg a kultúra egyéb területeiről).

vérmenyét 2007.11.16. 15:55:31

lápi lidérc, szerintem azt pontosan tudjuk h mennyien hallgatnák, mert hasonló zenei stílusokkal fiatalos beszélgetős műsorokkal fut a radio cafe, ami ugyan nem országos adó, de ha budapesten 2-3% a hallgatottsága, akkor ebből az következik hogy azért nem sokan hallgatnák. valamiért. sajnos.

lápi lidérc 2007.11.16. 16:15:12

vérmenyét 2007.11.16. 13:25:41
És hol vannak a sportműsorok, kabaré, rádiójátékok, ha valaki azt szeretne hallgatni? Mondjuk a szombati meccsekről a körkapcsolást? Beszélgetést zenéről (rock-, nép-, jazz- stb.), színházról, filmről?
Ezek melyik közszolgálati adón érhetők el? Mert a Kossuthon pl. nem.

Nem arról van szó, hogy ne legyen - akár munkaidőben folyamatosan, mondjuk 8-tól 6-ig, mert ki tudja, ki mikortól és meddig dolgozik, de ebbe a keretbe a jelentős többség belefér - a mostani (szerintem azért közel sem igényes, általában véve inkább középszerű, és bizony sok esetben a nagy kereskedelmi rádiók által is játszott, a RadioCaféról nem is beszélve, azzal szerintem elég jelentős az átfedés zeneileg, de a Pont FM-mel is sok esetben) zene, csak legyen mellette más is.
Az igazán friss zenéket meg a Petőfi sem adja. Mondj olyan fiatal zenekart, amelyet játszanak.
(Mondjuk lőhetnének maguknak angolul tudó bemondókat is, ha már megpróbálják angolul bemondani az előadókat és számcímeket.)
Az pedig rohadtul zavaró, hogy kereskedelmi rádiót stílusban 2-3 számonként nyomatják a saját reklámjukat (RádióCafé - Van barátod!; MR2 - Nagyon zene! - más kérdés, hogy ez magyartalan és erőltetett is).

És mint többen kifejtettük, a közszolgálat nem azt jelenti, hogy kizárólag a köz egy bizonyos korcsoportbeli rétegét (illetve annak is csak pár százalékát) szolgálják ki.

lápi lidérc 2007.11.16. 16:19:35

A RádióCafén viszont túl sok a duma, és nagyon egysíkú, meg az erőltetetten laza stílusokat sem szeretem.
Viszont mivel ők kereskedelmi rádió, azt tesznek, amit akarnak, a saját pénzük van benne, nem az enyém.
Ellenben a Petőfin voltak kiváló, beszélni tudó riporterek, bemondók, akiket a fene tudja, hová kergettek szét.
És én pl. szeretem azt is, ha a beszélő hangját nem effektezik szanaszét, mint most a Petőfin.

McFigyeltem 2007.11.19. 19:42:50

Azért akartam követni ezt a vitát, mert az elején elindult valami gondolkodás. Aztán mégis mindenki maradt a különböző generációk anyázásánál, vagy a "tetszik/nem tetszik" különböző módokon való közlésénél. Pedig feltettem egy pár kérdést, amire szívesen láttam volna választ. Ennyi hozzászólás mellett kérlek ne tekintsétek floodolásnak, hogy felteszem őket még egyszer, hátha a megszólítottak - vagy akik tudnak - mégis válaszolnak.

Epikurosz 2007.11.15. 19:55:40
"Igenis vannak értékek, amelyekhez ragaszkodni kell." - Ki dönti el, hogy mi az érték, és mi nem az? Mire jó az, hogy van (illetve hálistennek csak volt) három alig hallgatott állami rádióadó, ami lélegeztetőgépen élt, és zsákszámra kellett önteni ble a pénzt, hogy megmaradjon, közben mérhetetlenül kevesen hallgatták? Azért tartsak fenn az adómból egy (pláne három) közrádiót, mert verhetem tőle a mellemet, hogy "de ez értéket ad", miközben statisztikailag senki sem hallgatja? (sarkítás, nem belekötni!) Ha nem hallgatja senki, akkor ezek szerint senki sem érzi fontosnak. Az érték nem attól érték, hogy sokan tartják értékesnek? Ha a régi MR mammutot senki semtartotta értékesnek, akkor vajon tényleg értéket sugárzott?

kermi 2007.11.15. 20:05:11
Arra van ötleted, hogy akkor mi lenne a megoldás, hogy hogyan lehetne a mónikasó nézőit más témára terelni? Nyilván nem az erre a jó válasz, hogy "minőségi kultúrát kell sugározni" Hát tessék: a Magyar Rádió egészen eddig azt sugározta, amit az előző mondatot hangoztatók elvártak tőle - lehetett volna hallgatni azt a mónikasó nézése helyett - az emberek mégis a mónikasónál maradtak. Tehát nem ott van a baj, hogy nincs alternatíva. Akkor hát hol a gond?

lápi lidérc 2007.11.15. 20:39:01
Szerintem nem értettél meg. Éppen nem azt mondtam, hogy a közszolgálati adók ne sugározzanak minőséget. A kérdésem az volt, hogy miért ne sugározzanak olyat, amire közönségük is van? Meg azt is kérdeztem, hogy miért nincs vajon közönségük?

Fedup Sári 2007.11.20. 22:46:40

lápi lidérc 2007.11.16. 00:23:34
Fedup Sári 2007.11.15. 23:43:52
"Mindenhol tömörített hangfájlok szólnak."
Meg hogy te mennyire tévedsz.

Lidérc, kíváncsivá tettél; hol cédéznek, áruld el, léci. Amúgy, nem annyira hiszem, hogy az jönne át az FM adásláncon, hogy tömörítetlen vagy mondjuk MPEG1 audio layer II, 192kbps szól-e. Akkor már inkább számít az adásprocesszor szvsz.

Az emerezéshez: bizony, ez nem csak az egyes adók neve (K, P, B) ellen bevetett fegyver, hanem a "Magyar Rádió" elnevezést is kiírtják vele: a Bartókon pl. azt mondják mostanság, hogy az "emer zenekara" játszik... Faszály.

bandeenator · http://kritika3.blog.hu 2008.07.03. 17:48:17

A hozzászólásokat már nem olvastam végig, de egyetértek az írással.
Aztán be kellett látnom, hogy a Petőfi nem feltétlenül rossz. Egy biztos: változatos. Van, amelyik adó erre sem képes, pedig elvileg érdeke lenne.

Leginkább azt fájlalom, h eltüntették a gyerekkoromban megszokott hangokat, amitől a HÍERK a KOSSUTH (és nem MR'!!) rádióban hírek volt. Nem volt zenei aláfestés, papírlapozást lehetett hallani.
A pontos időjelzést is el akarták törölni, szerencsére ezt nem lehetett.

A számozás, mint megtudtam azért lépett életbe, mert a neten mr4 meg mr6 is van, más-más céllal.
Viszont mi számok nélkül ismertük meg a rádiókat, NÉV szerint. A TV-ket számoztuk: TV1 TV2 aztán lettek a kereskedelmiek. (Emlékszem, mikor csak 3 adó volt magyar, 3. a Duna TV korábbra már nem :) )

bandeenator.blog.hu/2008/02/21/az_uj_petofi_radio_es_a_magyar_radio_szamozasa
süti beállítások módosítása